SYTOMYSSYT

4.4.2012

”SYTOMYSSYJEN” TEKIJÄT Lämmin kiitos, että olette ottaneet haasteen vastaan. Lähetämme tässä teille lisätietoja haastekampanjasta. Myssyohjeita olemme ottaneet ”netistä” esim. ”sytomyssyt ohje” Seijasiskon neuloblogi sekä Novitan ohjeita ja Pipo-ohjeita -sytomyssyt Kanta-Hämeessä ja ”netistä” löytyy myös käyttäjien toiveita. Tietenkin olemme keränneet ohjeita lehdistä ja tekijät kokeilevat ja tuovat ideoita. Lankoina olemme käyttäneet myssyihin lähinnä puuvillalankoja, enimmäkseen Mandarin petit lankaa sekä nyt sitten sukkiin olemme käyttäneet Seitsemää veljestä, joita paikallinen kauppias Tilkku-Ilona on meille lahjoittanut. Omalla paikkakunnallanne kannattaa myös neuvotella paikallisten yrittäjien ja yhdistysten kanssa lankalahjoituksista. Myös yksityiset henkilöt voivat olla innokkaita lahjoittamaan lankoja. Myssyjä ja sukkia tarvitaan niin lapsille kuin aikuisille, tytöille ja pojille sekä miehille ja naisille. Lasten myssyt voisivat olla iloisia eläinaiheita yms. ja aikuistenkin myssyjä voi koristella tai tehdä perusmyssyjä. Olemmehan tarvitsijat erilaisia… ja tekijät myös, mutta hyvästä olosta ja hyvästä elämästä nautimme jokainen. Myssyt voi viedä Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen toimistoon os. Kuninkaankatu 23 B, 70100 Kuopio. Sieltä myssyt ja sukat viedään KYSin syöpäosastoille. Täällä Vieremällä olemme sopineet, että kampanja kestää nyt toukokuun loppuun ja tulos kerätään Tilkku-Ilonaan ja sitten toimitamme ne KYSiin. Meidän mukaan voi lähteä myös yhdessä lahjoittamaan valmiit myssyt ja sukat. Haastekampanjan etenemistä voi seurata Vieremän kansalaisopiston Facebook sivuilla. Sivut löydät parhaiten osoitteesta www.vierema.fi. Tältä kunnan aukeavalta etusivulta löydät painikkeen kansalaisopiston Facebook, sieltä pääset näkemään kuvia ja haasteen vastaanottaneiden henkilöiden ja tahojen nimiä. Iloa elämään ja myssyjen tekoon! Keväisin yhteistyöterveisin Saara Ikola Maija-Leena Kemppainen p. 050-5312293 p. 040-5949143 saara.ikola@kolumbus.fi maija-leena.kemppainen@vierema.fi Pohjois-Savon syöpäyhdistys, Vieremän kansalaisopisto Vieremän osasto Myllyjärventie 1 74200 Vieremä