Kuopio: Tukihenkilökoulutus

Lisätietoa tapahtumasta

Haemme sekä vertaistukihenkilöitä että saattohoidon vapaaehtoisia Pohjois-Savon alueelle sairastuneiden sekä heidän läheistensä tueksi.

Vertaistukihenkilönä kuuntelet, keskustelet ja jaat kokemuksiasi sairauden aiheuttamassa elämänmuutoksessa. Saman sairauden läpikäynyt osaa tietyissä tilanteissa parhaiten auttaa toista sairastunutta ja hänen läheistään. Vertaistukihenkilönä olet itse sairastanut syövän tai sinun läheiselläsi on ollut syöpä. Vertaistukihenkilöksi voit hakea, kun sairastumisestasi/läheisesi sairastumisesta on kulunut aikaa noin 1–2 vuotta.

Lisätietoa vertaistuesta

Saattohoidon vapaaehtoisena annat kiireetöntä läsnäoloa palliatiivisessa ja saattohoidossa oleville, sekä heidän läheisilleen. Vapaaehtoinen on rinnalla kulkija, kuunnellen ja keskustellen ja toimii aina tuettavan ehdoilla. Vapaaehtoinen ei korvaa läheisten tai ammattilaisten antamaa tukea, vaan täydentää sitä.

Lisätietoa saattohoidon vapaaehtoistoiminnasta

Mikäli koet, että sinulla on aika ja halua olla auttamassa syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään, hae mukaan koulutukseen viimeistään 28.2. mennessä. Kaikki hakijat haastatellaan.

Koulutuspäivät Kuopiossa 16.3., 17.3. ja 26.3.

Lisätietoja antaa:  Anne Rautiainen anne.rautiainen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi  p. 044 523 6996,
Virpi Nissinen virpi.nissinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi  p. 040 733 4737