Liiku levveesti -kuntokävelyreitit Euroopan syöpäviikolla 25.-31.5.2020

Lisätietoa tapahtumasta

Euroopan syöpäviikko on vuotuinen 25.–31. toukokuuta pidettävä kampanja. Sen tavoitteena on jakaa tietoa syövän ehkäisemisestä ja hoitoon pääsystä sekä tukea syövästä selvinneitä. Suomessa Euroopan syöpäviikon 2020 teemana on ”Sairastuneen liikunta hoitojen aikana ja sen jälkeen”.  Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ja sen paikallisostot haluavat kannustaa kaikkia omaehtoiseen liikkumiseen myös poikkeusolojen aikana, sillä liikunnan osuus syövän ehkäisyssä on myös merkittävä.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys kutsuu kaikki liikkumaan ulos Euroopan Syöpäviikon aikana. Liiku levveesti -kuntokävelyreitti on tarkoitus suorittaa omalla ajalla viikon aikana, turvavälejä noudattaen.

Kävelyreitin varrella on 10 liikunnallista rastia, jotka ovat suunnitelleet liikunnan ammattilainen Arto Komsi, TtM. Rastit soveltuvat kaikenkuntoisille ja ne voi suorittaa ilman apuvälineitä. Reittejä löytyy Kuopiosta, Suonenjoelta, Vesannolta, Sonkajärveltä, Sukevalta sekä Tuusniemeltä.

Reitin lähtöpisteet kunnittain:

Kuopio: Valkeisenlampi, Minna Canthin kadun puoleinen kulma
Suonenjoki: Hiihtostadion
Vesanto: Harjoitusravirata
Tuusniemi: Satama
Sonkajärvi: K-Market Marjapaikka
Sukeva: Kansalaisopiston piha

Kävelylle osallistuneiden kesken arvotaan Intersport Kuopion lahjoittama 50 euron arvoinen lahjakortti. Ohjeet arvontaan osallistumiseen löydät viimeiseltä rastilta.
Tapahtumasivu Facebookissa: Liiku levveesti -kuntokävely

Nautitaan ulkoilmasta ja liikutaan levveesti!

Lähdethän liikkumaan vain terveenä, omassa seurassa ja turvavälejä noudattaen!

Tiedote tapahtumasta: Tiedote Euroopan Syöpäviikko 2020 Pohjois-Savossa
Facebook tapahtuma -sivut: Liiku levveesti -kuntokävely
#liikulevveesti
#EWAC2020