Luento: Suoliston hyvinvoinnin tukeminen -merkitys ja keinot

Lisätietoa tapahtumasta

Suoliston hyvinvointi vaikuttaa ihmisen hyvinvointiin kokonaisvaltaisesti. Luennolla käydään läpi sitä, miten itse voi tukea suolistonsa terveyttä hyvinvointia ja näin tukea omaa kokonaisvaltaista hyvinvointia.

Suolistolla on tärkeä tehtävä ravintoaineiden imeytymisessä elimistön tarpeisiin. Viime vuosina suurta mielenkiintoa on herättänyt myös suoliston ja sen mikrobiston laajat vaikutukset ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin kuten mielenterveyteen, lihavuuteen ja allergioiden kehittymiseen. Suoliston mikrobisto on yksilöllinen, ja siihen vaikuttavat muun muassa ruokailutottumuksemme ja antibioottikuurit sekä ympäristö, jossa elämme. Näin ollen tieto suoliston hyvinvoinnin tärkeydestä ja keinot suolisten hyvinvoinnin tukemiseen voivat edistää ihmisen kokonaisvaltaista terveyttä ja hyvinvointia koko ihmisen elämänkaaren ajan.

Luennoitsija: Päivi Lassila, laillistettu ravitsemusterapeutti

Paikka: Puistokartano, B059 Opistosali, Puistokatu 20, 70110 KUOPIO

Päivä ja kello: Ti 15.2.2022 klo 18.30 – 20.00

Samanaikainen etäluento ja videotallenne. Vain etäryhmät ilmoittautuvat: kansalaisopisto@kuopio.fi