Kuntoutuskurssit syöpää sairastaneille

Me Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksessä haluamme tukea syöpään sairastuneiden kuntoutumista. Järjestämme STEA:n tukemana sopeutumisvalmennuskursseja, jotka tukevat potilaan kuntoutumista.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys järjestää vuosittain sopeutumisvalmennuskursseja syövän sairastaneille.

Syksyllä 2018 toteutettavat kurssimme

Naisenergiaa! Gynekologisen syövän sairastaneiden yksilökurssi 17.-21.9.2018 Kunnonpaikka, Vuorela. Haku 20.8.2018 mennessä.

Suolistosyöpää sairastavien yksilökurssi 19.-23.11.2018 Kunnonpaikka, Vuorela. Haku 19.10.2018 mennessä. Kurssi toteutetaan yhteistyössä Colores – Suomen Suolistosyöpäyhdistys ry:n kanssa.

Kurssit on tarkoitettu syövän sairastaneille. Kursseilla on erilaisia harjoituksia, jotka tukevat hyvinvointia ja jaksamista. Toisten saman kokeneiden kanssa keskusteleminen on hyvin tärkeää oman sairastumisprosessin tueksi. Kurssien ohjelma painottuu sairauteen sopeutumiseen ja omien voimavarojen vahvistamiseen. Päivät koostuvat eri asiantuntijaluentoihin ja yhteiseen keskusteluun.

Kuntoutuslaitoksen allastilat, kuntosalit ja muut liikuntatilat ovat kuntoutujien vapaassa käytössä koko kurssin ajan. Kurssilla yövytään kahden hengen huoneissa.

Kurssille valitaan 10 osallistujaa hakemusten perusteella. Kursseilla ohjaajina toimivat Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen sairaanhoitajat.

Kursseista lisätietoa sh Virpi Nissinen 040 733 4737, virpi.nissinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Tämä on hyvä tietää:

• Kursseille valitaan ensisijaisesti henkilöitä, jotka eivät ole aiemmin kursseilla olleet ja joilla on oman kuvauksen suhteen selkeä kuntoutumisen tarve ja motivaatio
  • Kurssit toteutetaan STEAn ja Syöpäjärjestöjen kanssa yhteistyössä ja ovat kurssilaisille maksuttomia
  • Matkoihin voi hakea Kelalta korvausta, jos on lääkärin B-lausunto

Hakemukset toimitetaan yhdistyksen toimistoon:
Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry
Kuninkaankatu 23b
70100 Kuopio

Hakemuslomake sopeutumisvalmennuskurssille (tulostettava)

Lomakkeen saat myös yhdistyksen toimistosta tai sairaalan sosiaalityöntekijältä.

Sopeutumisvalmennuksen tietosuojaseloste

Lue lisää henkilötietojesi käsittelystä sopeutumisvalmennuskurssien yhteydessä

Tutustu tarkemmin sopeutumisvalmennukseen Kaikki syövästä -sivustolla

Muut Syöpäjärjestöjen kuntoutuskurssit

Voit hakea myös muille Syöpäjärjestöjen ja Kelan järjestämille sopeutumisvalmennuskursseille. Kursseja järjestetään eri puolilla Suomea.

Löydät kaikki kuntoutuskurssit Kaikki syövästä -sivustolta