Naisenergiaa – gynekologisen syövän sairastaneiden yksilökurssi

Kurssin ajankohta

23.-27.9.2019, 5 vrk

Paikka:

Kunnonpaikka

Jokiharjuntie 3, 70910 Vuorela (Siilinjärvi)

Kohderyhmän kuvaus

Kurssi on tarkoitettu gynekologisen syövän sairastaneille. Kurssia suositellaan henkilölle, jonka hoidot ovat jo päättyneet tai päättymässä. Kurssille osallistutaan yksin.

Kurssin kuvaus

Kurssilla saat tietoa gynekologiseen syöpään, hoitoihin ja seurantaan liittyvistä aiheista sekä terveellisen ravinnon ja liikunnan merkityksestä oman toipumisen ja hyvinvointiin. Kurssilla käsitellään naiseutta, seksuaalisuutta ja omaa henkistä jaksamista. Kurssilla etsitään ja vahvistetaan omia voimavaroja, joiden avulla selviytyä arjessa. Kurssilla pääset jakamaan omia tunteita ja ajatuksia muiden saman kokeneiden kanssa.

Kurssin toteutus ja käytettävät menetelmät

Kurssi toteutetaan ryhmämuotoisena. Kurssilla on aiheisiin liittyviä alustuksia sekä vertaistuellisia keskusteluja. Kurssilla tehdään toiminnallisia harjoituksia. Kurssin aikana liikutaan yhdessä sekä kannustetaan omatoimiseen liikkumiseen. Kurssille osallistujilla on käytössä kurssin ajan Kunnonpaikan allas- ja sisäliikuntatilat sekä kuntosali.

Ohjaajat

Virpi Nissinen, sairaanhoitaja, Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry

Heidi Kolehmainen, sairaanhoitaja Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä paperinen hakulomake. Hakemuslomake sopeutumisvalmennuskurssille (pdf)

Hakulomake postitetaan osoitteeseen:

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry

Kuninkaankatu 23b, 70100 Kuopio

Hakuaika kurssille päättyy 23.8.2019.

Osallistujien määrä ja valinta

Kurssille valitaan 10 osallistujaa hakemuksen perusteella.

Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Virpi Nissinen 040 733 4737 tai virpi.nissinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi