Rintaproteesi

Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksestä rintasyöpään sairastunut voi saada rintaproteesin. Jokainen rintaleikattu on oikeutettu maksuttomaan rintaproteesiin.

Yhdistys välittää rintaproteeseja maksusitoumusta vastaan. Ensimmäistä rintaproteesia varten saat maksusitoumuksen siitä sairaanhoidon yksiköstä (KYS), joka sinua on hoitanut. Voit tulla sovittamaan rintaproteesia ajanvarauksella sairaanhoitajan vastaanotolle, ja proteesin saat sovituksen jälkeen mukaasi. Sovittamiseen tulee varata aikaa ensimmäisellä kerralla noin tunti. Jos on tarve proteesin uusimiselle, ole yhteydessä neuvontahoitajaan.

Rintaproteesin vaihtoväli on 2-3 vuotta. Jatkossa saat maksusitoumuksen omasta terveyskeskuksesta (fysioterapiaosasto/apuvälinelainaamo) ja sen on oltava mukana sovitukseen tultaessa. Huom! Kuopiolaisena sinun ei tarvitse itse hankkia maksusitoumusta, vaan yhdistys hoitaa asian puolestasi.

Varaa aika rintaproteesin sovitukseen numerosta 017 580 1801.

Proteesien uusiminen: neuvontahoitaja Virpi Nissinen puh. 040 733 4737, virpi.nissinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Rintaproteesien tietosuojaseloste