Rintaproteesi

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys välittää rintaproteeseja rintasyöpään sairastuneille. Jokainen rintaleikattu on oikeutettu maksuttomaan rintaproteesiin.

Yhdistys välittää rintaproteeseja maksusitoumusta vastaan. Ensimmäistä rintaproteesia varten saat maksusitoumuksen siitä sairaanhoidon yksiköstä (KYS), joka sinua on hoitanut. Voit tulla sovittamaan rintaproteesia ajanvarauksella neuvontahoitajan vastaanotolle, ja proteesin saat sovituksen jälkeen mukaasi. Sovittamiseen tulee varata aikaa ensimmäisellä kerralla noin tunti. Jos on tarve proteesin uusimiselle, ole yhteydessä neuvontahoitajaan.

Rintaproteesin vaihtoväli on 2-3 vuotta. Jatkossa saat maksusitoumuksen omasta terveyskeskuksesta (fysioterapiaosasto/apuvälinelainaamo) ja sen on oltava mukana sovitukseen tultaessa. Huom! Kuopiolaisena sinun ei tarvitse itse hankkia maksusitoumusta, vaan yhdistys hoitaa asian puolestasi.

Voit tiedustella rintaproteesin sovitus- ja uusinta-aikoja numerosta 017 580 1801 ma-to klo 9-15. Muistathan varata ajan sovitukseen hyvissä ajoin.

Rintaproteesien tietosuojaseloste