Yhteystiedot

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys on vahva ja osaava yhdistys, jonka tavoitteena on turvata kaikille hyvä elämä ilman syöpää ja syövästä huolimatta. Ota meihin yhteyttä, olet lämpimästi tervetullut poikkeamaan toimistollamme!

60 v -juhlavuosi

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys on perustettu vuonna 1959, joten vietämme 60 v -juhlavuotta 2019. Juhlavuoden teemana on ”Nuoret aikuiset”. Olemme käynnistäneet projektin, jossa kehitämme yhdessä kohderyhmän kanssa uudenlaista toimintaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Toiminnan tavoitteena on, että jokainen siihen osallistunut tuntisi voivansa niin hyvin kuin se vain on mahdollista.

Toiminta

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys on vuonna 1959 perustettu kansanterveysjärjestö. Olemme Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenjärjestö ja osa Syöpäjärjestöjä.

Yhdistys toimii Pohjois-Savossa 16 kunnan alueella. Yhdistyksen toimisto sijaitsee Kuopiossa.

Hallitus

Yhdistyksen asioita hoitaa hallitus, johon kuuluu puheenjohtaja ja kahdeksan jäsentä sekä yhdeksän varajäsentä. Hallituksen puheenjohtajan ja jäsenten toimikausi on kolme vuotta.

Avustukset

Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen rahastot jakavat avustuksia eri elämäntilanteissa oleville syöpään sairastuneille.

Avustukset lapsisyöpäpotilaille

Juho-Pekka Salorannan muistorahasto avustaa syöpään sairastuneita lapsia ja heidän perheitään. Tarkoituksena on tukea perheiden taloutta sekä kuntoutus- ja virkistystoimintaa.

Virkistysraha

Virkistysraha on henkilökohtainen jäsenetu, jota maksetaan Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen potilasjäsenille. Virkistysrahaa maksetaan sairaalan tai poliklinikan hoitopäivien perusteella.

Tutkimusapurahat

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys jakaa apurahoja Itä-Suomen alueella tehtävään syöpätutkimukseen.

Toimikunnat

Yhdistyksessämme toimii myös sosiaalitoimikunta ja naistoimikunta, joilla molemmilla on tärkeä rooli yhdistyksemme toiminnassa.

Sijoitusvaliokunta

Yhdistyksemme sijoitusvaliokunta hoitaa rahastojemme sijoituksiin liittyviä asioita.

Saattohoitotyön kehittäminen

Syövästä huolimatta, inhimillinen ja arvokas elämä. Osa hyvää elämää on hyvä kuolema. Pohjois-Savon Syöpäyhdistys laajentaa tulevien vuosien aikana tukeaan saattohoidon kehittämiseen Pohjois-Savon alueella.

Tilanvuokraus

Vuokraamme tiloja kokous- ja juhlakäyttöön lähellä Kuopion keskustaa.

Aarre Kirppari

Kirppari aukeaa 9.9. klo 10 ! Huomioithan uudet aukioloaikamme. Kirppari on avoinna ma-to 10-15 ja pe 10-13.