Vertaistukiryhmät

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys järjestää myös keskusteluryhmiä äskettäin sairastuneille. Ryhmiä järjestetään Iisalmessa, Varkaudessa, Kuopiossa, Siilinjärvellä ja Nilsiässä.

Keskusteluryhmät ovat ammatillisesti ohjattuja. Ohjaajana toimii syöpäyhdistyksen työntekijä tai muu ammattihenkilö. Ryhmät on tarkoitettu äskettäin sairastuneille, jotka tarvitsevat tukea ja haluavat vaihtaa ajatuksia saman kokeneiden kanssa. Tule rohkeasti mukaan!

Vertaistukiryhmät miehille

Varkaus: kokoontumiset 16.1., 6.2., 27.2., 20.3., 10.4., 8.5. ja 29.5.2018. Klo 18-20, Vammel ry:n tiloissa osoitteessa Ahlströminkatu 12, Varkaus.

Nilsiä: kokoontumiset 28.8., 18.9., 23.10., 20.11. ja 18.2.2018. Klo 18 Nilsiän terveysaseman Monitoimisali 1, käynti palvelukeskuksen puolelta, Syvärintie 22, Nilsiä.

Vertaistukiryhmät naisille

Kuopio: Hetki itselle

Ryhmä on tarkoitettu sinulle nainen, joka haluat jakaa ajatuksia ja kokemuksia muiden kanssa. Ryhmään voit osallistua kerran tai joka kerta oman ajatuksesi mukaan. Kokoontumiset yhdistyksen toimistolla Kuninkaankatu 23 B, jos ei muuta mainintaa. Tapaamiskerrat ja teemat tulevana syksynä:

11.9. klo 14-15.30         Mielen hallinta, psykologi Tuula Ärväs

9.10. klo 14-15.30         Kauneus ympärilläni, Kukkakauppa kukkapuoti pioni&poimulehti, Niiralankatu 8

6.11. klo 14-15.30         Lupa unelmoida ja haaveilla

4.12. klo 14-15.30         Kohti Joulua yhdessä pipareita leipoen

Ryhmän ohjaajana sairaanhoitaja Virpi Nissinen. Lämpimästi tervetuloa mukaan! Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Virpi Nissinen 040 733 4737, virpi.nissinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Varkaus: kokoontumiset 21.8., 11.9., 2.10., 23.10., 13.11. ja 4.12.2018 klo 18-20 Vammel ry:n tiloissa osoitteessa Ahlströminkatu 12, Varkaus. Ohjaaja Eija Salmela.

Siilinjärvi: kokoontumiset 23.1., 13.2. ja 13.3.2018 klo 17.00 Siilinjärven Kunnantalon takkahuone.

Iloa ryhmä

Ryhmä on tarkoitettu sinulle uusiutunutta syöpää sairastavalle tai toistuvasti hoitoja saavalle. Ryhmään voit osallistua kerran tai joka kerta oman ajatuksesi mukaan.

Tapaamiskerrat ja teemat tulevana syksynä:

6.9. klo 14-15.30           Vuorilammen laavu (omat eväät mukaan)

4.10. klo 14-15.30         Mielen hallinta (omat jumppamatot mukaan) yhdistyksen toimistolla, Kuninkaankatu 23 B Kuopio

8.11. klo 14-15.30         Jooga, Elements Studio, Maaherrankatu 21 Kuopio

13.12. klo 14-15.30       Kohti Joulua yhdessä pipareita leipoen yhdistyksen toimistolla, Kuninkaankatu 23 B Kuopio

Ryhmän ohjaajina psykologi Tuula Ärväs ja sairaanhoitaja Virpi Nissinen

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Lisätietoja: Virpi Nissinen 040 733 4737, virpi.nissinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Vertaistapaamiset miehille

Vertaistapaamiset syöpään sairastuneille miehille. Tapaamisissa on mahdollisuus keskustella kahvikupillisen äärellä toisten samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa esimerkiksi sairauteen ja hoitoihin liittyvistä asioista, arjen haasteista ja iloista sekä kuulla toisten kokemuksista. Vertaisten tapaaminen auttaa huomaamaan, ettei ole sairautensa kanssa yksin.

Tapaamisia ei ohjaa ammattihenkilö.

Kokoontumiset 6.9., 4.10., 1.11. ja 13.12. klo 14-15.30, osoitteessa Kuninkaankatu 23B, Kuopio.

Lisätietoa voit kysyä yhdistyksestä