Vertaistukiryhmät

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys järjestää myös keskusteluryhmiä äskettäin sairastuneille. Ryhmiä järjestetään Varkaudessa, Kuopiossa, Iisalmessa, Siilinjärvellä ja Nilsiässä.

Keskusteluryhmät ovat ammatillisesti ohjattuja. Ohjaajana toimii syöpäyhdistyksen työntekijä tai muu ammattihenkilö. Ryhmät on tarkoitettu äskettäin sairastuneille, jotka tarvitsevat tukea ja haluavat vaihtaa ajatuksia saman kokeneiden kanssa. Tule rohkeasti mukaan!

Nilsiä: Vertaistukiryhmä miehille

Kokoontumiset 15.1, 19,2, 19.3, 16.4 ja 21.5. Klo 18 Nilsiän terveysaseman Monitoimisali 1, käynti palvelukeskuksen puolelta, Syvärintie 22, Nilsiä.

Nilsiä: Vertaistukiryhmä naisille

Kokoontumiset 26.2., 26.3.  ja 7.5.19 klo 16.

Paikka Pikku Pisan kabinetti. Ohjaajat Tuura Eronen ja Helena Neuvonen.

Iisalmi: Sisarryhmä

Kokoontumiset klo 17-20 pääasiassa Iisalmen seurakuntatalolla 2krs.

11.4 Iisalmen SRK aiheena heijastimen valmistus

8.5 Mansikkaniemellä makkaranpaistoa

6.6 Jooga/Rentoutus (tarkentuu myöhemmin)

heinäkuun lomailemme

8.8 tunnemaalaus (tila tarkentuu myöhemmin)

Lisätietoa Jenni Peurajärvi, jenni.peurajarvi@gmail.com

Varkaus: Vertaistukiryhmä miehille

Kokoontumiset 15.1., 5.2., 26.2., 19.3., 9.4., 7.5. ja 28.5. klo 18-20. Ahlströminkatu 22, 78250 VARKAUS.

Siilinjärvi: Naisten keskustelupiiri

Kokoontumiset Siilinjärven Virkistyksen tiloissa, Kuiluntie3 B 2 krs.

Kevään 2019 tapaamiset 15.1., 12.2., 19.3., 16.4. klo 17.

Keskustelupiiri on tarkoitettu syöpään sairastuneille naisille, jonka tavoitteena on tarjota vertaistukea samanlaisen sairauden eri vaiheissa oleville kanssasisarille.

Naistenpiirissä keskustellaan luottamuksellisesti, ehdotonta vaitioloa noudattaen, tuntemuksista, joita sairaus aiheuttaa. Keskustelun lisäksi järjestetään luentoja kiinnostavista aiheista, vierailuja ja mahdollisesti juhliakin.

Lisätietoa ohjaajilta: sh Raija Hassinen 044 3004327 ja sh Eine Rautiainen 0400 697349

Varkaus: Naisten vertaistukiryhmä

Kokoontumiset 15.1., 5.2., 26.2., 19.3., 16.4. ja 14.5. klo 18-20. Ahlströminkatu 22, 78250 VARKAUS.

Ohjaaja Eija Salmela.

Kuopio: Iloa ryhmä

Ryhmä on tarkoitettu sinulle uusiutunutta syöpää sairastavalle tai toistuvasti hoitoja saavalle. Ryhmään voit osallistua kerran tai joka kerta oman ajatuksesi mukaan.

Kokoontumiset klo 14-15.30 yhdistyksen toimistolla, Kuninkaankatu 23 B, Kuopio, jos ei toisin mainita.

Kokoontumiset keväällä 2019:

14.2. Myönteiset tunteet; Psykologi Tuula Ärväs

14.3. Minä naisena; seksologi Leena Rosenberg

11.4. Unelmia ja muistoja

9.5. Retki Pölhön laavulle (jokainen tuo omat eväät)

Ryhmän ohjaajina psykologi Tuula Ärväs ja sairaanhoitaja Virpi Nissinen

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Lisätietoja: Virpi Nissinen 040 733 4737, virpi.nissinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Kuopio: Suomen Kurkku- ja Suusyöpäyhdistyksen Pohjois-Savon osaston vertaistukiryhmä

Kokoontumiset klo 16.30-18.00 Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen toimistolla, Kuninkaankatu 23, Kuopio,

Kokoontumiset keväällä 2019: 5.2., 5.3., 2.4. ja 7.5.

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Tukihenkilö: Antti Kantelinen p. 040 716 5955, sihteeri: Marlis Patja p. 050 545 3415

Ota rohkeasti yhteyttä!

Kuopio: Suolistosyöpäpotilaiden vertaistukiryhmä

Vertaistukiryhmän avoimiin ja maksuttomiin tapaamisiin ovat tervetulleita kaikki suolistosyöpäpotilaat. Vertaistukitapaamisissa keskustellaan avoimesti suolistosyövästä, mutta ei oteta kantaa hoitoihin, lääkkeisiin eikä hoitohenkilökuntaan.

Osassa tapaamisista on ohjattua ohjelmaa, johon osallistuminen on vapaaehtoista. Ohjelman aikana on myös mahdollista keskustella kahden kesken paikalla olevan työntekijän kanssa.

Ryhmää ohjaa vuorotellen Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen ja Colores-Suomen Suolistosyöpäyhdistyksen työntekijä. Edellytämme kaikilta osanottajilta hienotunteisuutta.

Ryhmä kokoontuu kerran kuussa keskiviikkoisin Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen tiloissa (Kuninkaankatu 23 B, 70100 Kuopio).

Kokoontumiset keväällä 2019: 6.2., 13.3., 10.4. ja 15.5. klo 16.30-18.30

Tapaamisissa on tarjolla kahvia, teetä ja pientä purtavaa. Ilmoittautuminen on tarjoilujen takia toivottua, mutta ei välttämätöntä. Ilmoittautumiset Virpi Nissiselle: 040 733 4737, virpi.nissinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi.

Lämpimästi tervetuloa!

Kuopio: Miesten kahvila

Vertaistapaamiset syöpään sairastuneille miehille. Tapaamisissa on mahdollisuus keskustella kahvikupillisen äärellä toisten samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa esimerkiksi sairauteen ja hoitoihin liittyvistä asioista, arjen haasteista ja iloista sekä kuulla toisten kokemuksista. Vertaisten tapaaminen auttaa huomaamaan, ettei ole sairautensa kanssa yksin.

Mukana kahveilla vertaistukihenkilö Esko Ruotsalainen.

Kokoontumiset: 7.2., 7.3., 4.4.

klo 14-15.30, osoitteessa Kuninkaankatu 23B, Kuopio.

Kuopio: Fuck Cancer -kahvit

Nuorten aikuisten 18-35v. Fuck Cancer -kahvit kerran kuussa tiistai-iltaisin. Fuck Cancer -kahvit on tarkoitettu syövän sairastaneille ja syöpää sairastaville nuorille aikuisille. Kahveilla pääsee tapaamaan muita saman kokeneita nuoria ja jakamaan kokemuksia. Kahville voi tulla silloin kuin haluaa ja paikalla voi viipyä niin pitkään kuin haluaa. Kahvilatoiminta tarjoaa mukavaa ajanvietettä yhdessä tekemisen merkeissä. Toiminta on maksutonta.

Tapaamisia ei ohjaa ammattihenkilö. Kahveilla tapaat kuitenkin yhdistyksen työntekijän, jolta saat lisätietoa esim. yhdistyksen tarjoamista palveluista. Ilmoittautumiset kahveille viimeistään edellisenä päivänä.

Kokoontumiset 15.1., 12.2., 12.3., 16.4. ja 14.5. klo 17-19.00, osoitteessa Kuninkaankatu 23B, Kuopio.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Minttu Aho 044 2308741, minttu.aho@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Vertaisryhmien tietosuojaseloste

Lisätietoa voit kysyä yhdistyksestä