Virkistysraha

Virkistysraha on henkilökohtainen jäsenetu, jota maksetaan Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen potilasjäsenille. Virkistysrahaa maksetaan sairaalan tai poliklinikan hoitopäivien perusteella.

Virkistysraha vuonna 2021 on 3 euroa/vrk/hoitokerta, ja enimmillään sitä voi saada 20 päivältä vuodessa.

Virkistysrahaa haetaan lomakkeella, jonka saa sairaalan osastolta. Hoitopäivät merkitsee joko sairaanhoitaja tai osastonsihteeri. Muita todistuksia, laskujäljennöksiä tms. ei tarvita.

Jäsenyyden on oltava voimassa hoidon aikana. Oikeus virkistysrahaan syntyy välittömästi, kun jäsenmaksu on kirjautunut yhdistyksen tilille.

Virkistysrahaa tulee hakea 6 kuukauden kuluessa hoitotapahtumasta. Samalle lomakkeelle voi kerätä useampia hoitokertoja.

Virkistysrahan hakulomakkeeseen liitetään oma tilinumero. Lomake toimitetaan Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen toimistoon. Yhdistys maksaa virkistysrahoja pari kertaa kuukaudessa.

Todistus virkistysrahaa varten