Kuntoutus

Syöpä on raskas sairaus. Syövästä toipuminen ja sairauden kanssa elämään oppiminen vaatii voimia. Siksi sairastuneet voivat tarvita kuntoutusta. Pohjois-Savon Syöpäyhdistys tukee potilaan kuntoutumista tarjoamalla muun muassa erilaisia kursseja.

Tavoitteenamme on, että jokainen syöpään sairastunut saisi hänen elämäntilannettaan ja tarpeitaan vastaavia palveluita.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys järjestää syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen tarkoitettuja kursseja. Kurssien tarkoitus on auttaa ja tukea syöpäpotilasta sekä hänen läheisiään sairauden kaikissa vaiheissa ja edistää heidän elämänlaatuaan ja terveyttään.

Kursseilla saat tietoa syövästä ja sen kanssa elämisestä. Kursseilla on teemasta riippuen myös mm. liikunnallista ohjelmaa, keskusteluja ja työskentelyä ryhmässä. Vertaistuki on kursseilla tärkeässä roolissa.

Tutustu Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen tarjoamiin kursseihin täällä

Haluatko kysyä kursseista neuvontahoitajaltamme? Ota yhteyttä Virpi Nissiseen, yhteystiedot löydät täältä

Tarjoamme myös keskusteluryhmiä ja monenlaista virkistystoimintaa

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Erilaisia kursseja pidetään ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.

Kurssit löydät Kaikki Syövästä -sivustolta:

Kurssit

Lue lisää kuntoutumispalveluista

Muista kuntoutuspalveluista saat tietoa terveyskeskuksesta tai sairaalasta.