Kuntoutus

Syöpä on raskas sairaus. Syövästä toipuminen ja sairauden kanssa elämään oppiminen vaatii voimia. Siksi sairastuneet voivat tarvita kuntoutusta. Pohjois-Savon Syöpäyhdistys tukee potilaan kuntoutumista muun muassa tarjoamalla kuntoutuskursseja.

Tavoitteenamme on, että jokainen syöpään sairastunut saisi hänen elämäntilannettaan ja tarpeitaan vastaavia palveluita.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys järjestää syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen tarkoitettuja kuntoutuskursseja eli niin sanottuja sopeutumisvalmennuskursseja. Kurssien tarkoitus on auttaa ja tukea syöpäpotilasta sekä hänen läheisiään sairauden kaikissa vaiheissa ja edistää heidän elämänlaatuaan ja terveyttään.

Kursseilla saat tietoa syövästä ja sen kanssa elämisestä. Kursseilla on teemasta riippuen myös mm. liikunnallista ohjelmaa, keskusteluja ja työskentelyä ryhmässä. Vertaistuki on kursseilla tärkeässä roolissa.

Tutustu Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen tarjoamiin kursseihin täällä

Haluatko kysyä kuntoutuskursseista sairaanhoitajaltamme? Ota yhteyttä Virpi Nissiseen, yhteystiedot löydät täältä

Tarjoamme myös keskusteluryhmiä ja monenlaista virkistystoimintaa

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Erilaisia kursseja pidetään ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.

Vuoden 2017 kurssit löydät Kaikki Syövästä -sivustolta.

Kuntoutuskurssit

Lue lisää kuntoutumispalveluista

Muista kuntoutuspalveluista saat tietoa terveyskeskuksesta tai sairaalasta.