Avustukset lapsisyöpäpotilaille

Juho-Pekka Salorannan muistorahasto avustaa syöpään sairastuneita lapsia ja heidän perheitään. Tarkoituksena on tukea perheiden taloutta sekä kuntoutus- ja virkistystoimintaa.

Muistorahasto tukee myös hoitavan henkilöstön koulutusta ja työskentelyä helpottavien ratkaisujen toteutumista.

Tuki perheille

• alkuavustus 400 euroa
  • sairaudesta aiheutuvien kulujen korvaus niiltä osin kuin sairausvakuutus ei niitä korvaa, esimerkiksi lääkkeet, matkat, poliklinikkamaksut ja lääkärinpalkkiot
  • pysäköintimaksujen korvaus enintään 400 euroa vuodessa
  • asuntola lähellä Kuopion yliopistollista sairaalaa, jossa vanhemmat voivat yöpyä maksutta lastensa sairaalahoidon aikana
  • matka-avustus Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriin luuydinsiirtoon lähteville
  • hautausavustus 800 euroa

Hakemuslomake: J-P S hakemuslomake

Hakemus palautetaan osoitteella:
Pohjois-Savon Syöpäyhdistys
Juho-Pekka Salorannan muistorahasto
Kuninkaankatu 23 B
70100 Kuopio

Seuraava rahaston hoitokunnan kokous 13.9.2023.

Hakemukset jätettävä viimeistään edellisenä päivänä.

Lisätietoa Juho-Pekka Salorannan rahastosta löytyy rahaston omalta sivustolta: Juho-Pekka Salorannan muistorahasto

Syöpäsäätiön lasten syöpärahasto

Syöpäsäätiön Lasten Syöpärahasto myöntää avustuksia syöpään sairastuneen lapsen perheelle. Perheet voivat hakea avustusta sairaaloiden syöpäosastojen sosiaalityöntekijöiden kautta.

Sylva ry – joka on osa Syöpäjärjestöjä – tarjoaa lapsisyöpäpotilaille ja heidän perheilleen kuntoutusta, vertaistukea ja virkistäviä lomia.

Lue lisää Sylvan sivuilta