Saattohoidon vapaaehtoinen

Saattohoidon vapaaehtoinen on vierellä kulkija saattohoidossa olevalle ihmiselle ja hänen läheisilleen.

Vapaaehtoinen toimii aina saattohoidossa olevan ihmisen sekä läheisen toiveiden mukaisesti ja tuo saattohoitoon virikkeitä arjen elämästä. Hän voi esimerkiksi keskustella saattohoidossa olevan ihmisen kanssa, lukea hänelle, hoitaa hänen käsiään tai vaikka katsella valokuvia. Vapaaehtoinen voi järjestää osastolla tapahtumia ja teemapäiviä omien vahvuuksiensa mukaan.

Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijältä. Vapaaehtoinen sitoutuu jatkuvaan oppimiseen, koulutukseen sekä työnohjaukseen ja luottamuksellisuuteen. Vapaaehtoinen on allekirjoittanut vaitiololupauksen.

Kuopiossa saattohoidon vapaaehtoiset käyvät Lehtola-kodissa.

Seuraava saattohoidon vapaaehtoisten koulutus järjestetään lokakuussa 2019 Saattohoidon vapaaehtoisten koulutus

Vapaaehtoiseksi voit ilmoittautua täyttämällä alla olevan lomakkeen tai ottamalla yhteyttä Anne Rautiaiseen.

Saattohoidon vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Anne Rautiainen 044 523 6996, anne.rautiainen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Tule vapaaehtoiseksi

• Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Täyttämällä ja lähettämällä tämän lomakkeen annat luvan tietojesi tallentamiseen yhdistyksen tukihenkilötoiminnan rekisteriin. Kaikkia antamiasi tietoja käsitellään luottamuksellisesti.