Saattohoidon vapaaehtoinen

Saattohoidon vapaaehtoinen on vierelläkulkija saattohoidossa olevalle ja hänen läheisilleen.

Vapaaehtoinen toimii aina saattohoidossa olevan sekä hänen läheisen toiveiden mukaisesti ja tuo saattohoitoon virikkeitä arjesta. Hän voi esimerkiksi keskustella saattohoidossa olevan ihmisen kanssa, lukea hänelle, hoitaa hänen käsiään tai vaikka katsella valokuvia. Vapaaehtoinen voi järjestää osastolla tapahtumia ja teemapäiviä omien vahvuuksiensa mukaan. Saattohoidon vapaaehtoisena voit toimia Kuopiossa Lehtola-kodissa.

Tarjoamme merkityksellistä sisältöä vapaa-aikaan ja mukavan porukan, jossa voit toimia yhdessä ammattilaisten ja toisten vapaaehtoisten kanssa. Taustatukenasi on asiantunteva järjestö, jossa saat tehtävääsi koulutuksen sekä tukea ja ohjausta työntekijältä. Vapaaehtoinen sitoutuu jatkuvaan oppimiseen, koulutukseen sekä työnohjaukseen ja luottamuksellisuuteen. Vapaaehtoinen on allekirjoittanut vaitiololupauksen.

Lisätietoa toiminnasta: https://www.pohjois-savonsyopayhdistys.fi/neuvonta-ja-tuki/saattohoidonvapaaehtoinen/

Lisätietoa antaa myös: Hankekoordinaattori Anne Rautiainen puh. 044 523 6996, anne.rautiainen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi.

Vapaaehtoiseksi voit ilmoittautua myös täyttämällä alla olevan lomakkeen.

Tule vapaaehtoiseksi

• Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Täyttämällä ja lähettämällä tämän lomakkeen annat luvan tietojesi tallentamiseen yhdistyksen tukihenkilötoiminnan rekisteriin. Kaikkia antamiasi tietoja käsitellään luottamuksellisesti.