Suostumukseen perustuva henkilötietojen käsittely

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry kerää, käsittelee ja käyttää sinusta henkilötietoja, joiden avulla olet tunnistettavissa. Antamasi henkilötiedot tallentuvat WordPress-järjestelmän tietokantaan.

Sinulta pyydetään seuraavat henkilötiedot pakollisena: nimi ja sähköpostisosoite.  Antamasi henkilötiedot siirretään ulkoiseen uutiskirjejärjestelmään.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on pystyä lähettämään sinulle tilaamasi uutiskirje. Henkilötietojen käsittely perustuu antamaasi suostumukseen.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry:ssä antamiasi tietoja käsittelevät vain ne henkilöt, joilla on työnsä puolesta siihen oikeus. Käsittelijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus.

Voit peruuttaa suostumuksesi milloin vaan ottamalla yhteyttä Pohjois-Savon Syöpäyhdistykseen.

Antamiasi tietoja ei täydennetä muista lähteistä.

Henkilötietojasi säilytetään niin kauan, kun haluat tilata uutiskirjettä.

Sinulla on oikeus:

• päästä henkilötietoihin
  • tietojen oikaisemiseen
  • tietojen poistamiseen
  • henkilötietojen käsittelyn rajoittamiseen
  • siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Voit käyttää oikeuksiasi ensisijaisesti kirjallisena, sähköpostitse tai postitse, tarkista käytäntö kunkin yhdistyksen verkkosivulta. Pohjois-Savon Syöpäyhdistys toimittaa vastaukset antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai osoitteeseen. Sinulla on myös oikeus kannella tietosuoja-asetuksen rikkomuksesta valvontaviranomaiselle: Tietosuojavaltuutetun toimisto, PL 800, 00521 Helsinki, käyntiosoite: Ratapihantie 9, 6. krs, Helsinki, puhelinvaihde: 029 56 66700, sähköposti: tietosuoja(at)om.fi.

Rekisterinpitäjä: Pohjois-Savon Syöpäyhdistys

Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa: Minttu Aho, minttu.aho@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Tietosuojavastaava:  Heidi Kolehmainen, heidi.kolehmainen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi, Kuninkaankatu 23 B, 70100 Kuopio