Päivittyvä koronavirusohjeistus: Tapahtumat ja ryhmät perutaan toistaiseksi

Koronaviruksen vaikutus Syöpäjärjestöjen toimintaan

Päivitetty 17.3.2020

Syöpäjärjestöjen toimintaan osallistuvat kokoontuvat aktiivisesti kursseille, paikallisosastoihin, kerhoihin, ryhmiin, luentotilaisuuksiin ja muihin tapaamisiin.

Tässä pandemian vaiheessa Syöpäjärjestöt linjaa, että nämä tapahtumat ja tapaamiset perutaan toistaiseksi.

Kasvokkain tapahtuvaa kurssi-, vapaaehtois- ja tukihenkilötoimintaa ei toistaiseksi järjestetä lainkaan. Syöpäjärjestöjen vapaaehtoisia kehotetaan noudattamaan ohjeistusta. Lisätietoa ohjeistuksesta tarjoavat kaikki Syöpäjärjestöihin kuuluvat alueelliset syöpäyhdistykset ja valtakunnalliset potilasjärjestöt.

Yhdistyksen Aarre kirppari on myös toistaiseksi suljettu.

Haluamme omalta osaltamme ehkäistä koronaviruksen leviämistä. Kasvokkaistapaamisia ja kokoontumisia rajoittamalla voimme todennäköisesti jonkin verran vähentää riskiryhmään kuuluvien virustartuntoja.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja palvelee asiakkaita puhelimitse ja sähköpostitse. Soita meille, jos olet huolissasi. Voit hoitajamme kanssa neuvotella tilanteesta ja vastaanottokäynnin tarpeesta. Mikäli tarve kasvotusten tapaamiselle on, varaathan aikasi etukäteen. Ethän tule kipeänä toimistollemme, jotta voimme turvata parhaan mahdollisen hygienian.
Neuvontahoitaja Virpi Nissinen puh. 040 733 4737
virpi.nissinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Syöpäjärjestöjen neuvontapalvelut tarjoavat tietoa ja tukea sairastuneille ja läheisille puhelimitse, sähköpostitse tai chatissä.

Seuraamme viranomaisten ohjeistuksia ja tiedotamme lisää, jos Syöpäjärjestöjä koskevat ohjeet olennaisesti muuttuvat. Ajankohtaisin tieto Suomessa löytyy Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) sivustolta: https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19

Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen yhteystiedot: https://www.pohjois-savonsyopayhdistys.fi/yhdistys/yhteystiedot/