Henkilötietojen käsittely vapaaehtoistoiminnassa

Sopimukseen perustuva henkilötietojen käsittely

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry kerää, käsittelee ja käyttää sinusta henkilötietoja, joiden avulla olet tunnistettavissa. Antamasi henkilötiedot tallentuvat WordPress-järjestelmän tietokantaan.

Sinulta pyydetään seuraavat henkilötiedot pakollisena: nimi, osoite ja puhelinnumero. Voit antaa myös sähköpostiosoitteen ja kertoa millaisesta vapaaehtoistyöstä olet kiinnostunut. Antamasi henkilötiedot tallennetaan Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry:n rekisteriin.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on pystyä tarjoamaan sinulle vapaaehtoistoimintaa, esimerkiksi tukihenkilötoimintaa. Henkilötietojen käsittely perustuu sopimukseen vapaaehtoisuudesta.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksessä antamiasi tietoja käsittelevät vain ne henkilöt, joilla on työnsä puolesta siihen oikeus. Käsittelijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus.

Voit peruuttaa suostumuksesi milloin vain ottamalla yhteyttä Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen toimistoon.

Antamiasi tietoja ei täydennetä muista lähteistä.

Henkilötietojasi säilytetään niin kauan, että joku ottaa sinuun yhteyttä ja sovitaan tapaaminen, jossa keskustellaan vapaaehtoistoiminnasta. Jos päätät tulla mukaan toimintaan, tietosi kirjataan Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen vapaaehtoisrekisteriin. Tietoja käytetään vapaaehtoistoiminnan koordinoimista varten.

Sinulla on oikeus:

• päästä henkilötietoihin
  • tietojen oikaisemiseen
  • tietojen poistamiseen
  • henkilötietojen käsittelyn rajoittamiseen
  • siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Voit käyttää oikeuksiasi ensisijaisesti kirjallisena, sähköpostitse tai postitse. Pohjois-Savon Syöpäyhdistys toimittaa vastaukset antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai osoitteeseen. Sinulla on myös oikeus kannella tietosuoja-asetuksen rikkomuksesta valvontaviranomaiselle: Tietosuojavaltuutetun toimisto, PL 800, 00521 Helsinki, käyntiosoite: Ratapihantie 9, 6. krs, Helsinki, puhelinvaihde: 029 56 66700, sähköposti: tietosuoja(at)om.fi.

Rekisterinpitäjä: Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry

Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa: Minttu Aho, vapaaehtoistoiminnan koordinaattori, Kuninkaankatu 23B, 70100 Kuopio, minttu.aho@pohjois-savonsyopayhdistys.fi, 044 230 8741