Lempeää liikettä – iloa itselle -avokurssi 2023

Missä?
Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen toimisto Kuninkaankatu 23 B, 70100 Kuopio

Kenelle?
Kurssi on tarkoitettu syöpään sairastuneille ja siitä toipuville, joita kiinnostaa tutkia omaa liikettä, kokeilla toiminnallisia, kehollisia harjoitteita ja ihmetellä, mitä kaikkea tanssi ja liike voi olla, ja mitä erilaiset tavat liikkua antavat itselle. Kurssille voi osallistua myös syöpähoitojen aikana, jos kokee jaksavansa. Kurssi pitää sisällään ohjattuja liikeharjoituksia musiikin tahtiin omaa kehoa kuunnellen, rentoutumista, musiikin ääreen pysähtymistä, iloa ja luovia menetelmiä. Kurssille osallistuminen ei vaadi tanssiosaamista, ei erityisiä liikunnallisia ominaisuuksia tai luovien menetelmien osaamista.

Mitä?
Luovaa, monipuolista, hyvinvointia tukevaa liikettä tanssi-, liiketerapian menetelmiä käyttäen. Harjoitusten avulla tutkitaan omaa tapaa olla kehossa, etsitään ja kokeillaan erilaisia tapoja liikkua, rauhoittua ja rentoutua. Liikeharjoitteiden rinnalla käytetään erilaisia luovia menetelmiä (kirjoittaminen, piirtäminen jne.) apuna jäsentämässä koettua. Kurssilla pohditaan myös musiikin hyödyntämistä arjessa oman hyvinvoinnin tukena. Osallistujille tarjotaan mahdollisuus tutkailla rauhassa oman kehon ja liikkeen aistimuksia lisäten myönteisiä kehokokemuksia ja iloa omasta liikkeestä. Tavoitteena myötätunnon ja hyväksymisen kokemukset, ilo, voimavarojen löytäminen ja konkreettisia arkeen siirrettäviä harjoituksia oman hyvinvoinnin tueksi.

Ohjaajat
Tanssi-liiketerapeuttisten menetelmien ohjaaja Tarja Ärväs ja sairaanhoitaja Virpi Nissinen, sairaanhoitaja Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry

Hakuohjeet

Voit hakea kurssille täyttämällä hakulomakkeen verkossa:

Hakulomake

tai tulostamalla ja täyttämällä paperisen hakulomakkeen. Lomakkeen voi itse tulostaa tai noutaa yhdistyksen toimistolta.

Hakemuslomake kurssille (tulostettava)

Hakulomake postitetaan osoitteeseen:

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry
Kuninkaankatu 23b 70100 Kuopio

Hakuaika kurssille päättyy 24.3.2023

Osallistujien määrä ja valinta

Kurssille valitaan 10 osallistujaa hakemuksen ja/tai haastattelun perusteella.

Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Lisätietoa: Virpi Nissinen virpi.nissinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi, 040 733 4737