Tunteet verkkoon – etäryhmä vanhempansa menettäneille

Milloin?

Maksuton etäryhmä vanhempansa menettäneille 7-12 vuotiaille järjestetään viikoittain keskiviikko-iltaisin,
yhteensä 6 krt ajalla 5.4.-10.5.2023 klo 17-18.

Missä?
Teams –verkkoympäristössä, osallistuminen vaatii toimivan nettiyhteyden, tietokoneen tai älylaitteen, jossa on kamera ja mikrofoni. Etäryhmä on valtakunnallinen, joten ryhmään voi hakea mistä päin tahansa.

Kenelle?
Etäryhmä on tarkoitettu vanhempansa menettäneille alakouluikäisille lapsille (7–12-vuotiaat). Ryhmä muodostetaan sopivan ikäjakauman mukaan ilmoittautuneiden perusteella. Ryhmään voi hakea vanhemman kuolinsyystä riippumatta. Kyse on ennaltaehkäisevästä tuesta, ryhmä ei toimi kriisiryhmänä. Suositeltavaa on, että menetyksestä on kulunut vähintään kuusi kuukautta. Menetyksestä voi olla kulunut myös jo pidemmän aikaa.

Mitä?
Etäryhmän tavoitteena on auttaa ryhmäläistä tunnistamaan ja vahvistamaan selviytymiskeinoja, voimavaroja ja vahvuuksia. Ryhmässä tehdään yhdessä erilaisia tehtäviä ja pohditaan, miten omaan oloon voi vaikuttaa ja miten omaa oloa voi helpottaa erilaisissa arjen tilanteissa, joissa surukin läsnä. Ryhmässä on mahdollisuus jakaa omaa kokemusta turvallisesti muiden ryhmäläisten kanssa, joilla on samankaltainen menetystausta. Ryhmä toteutetaan yhteistyössä Syöpäjärjestöjen ja Nuoret lesket ry:n kanssa.

Ohjaajat

Ryhmiä ohjaavat sosiaali- ja kasvatusalan ammattilaiset,
Sari Nousiainen, Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ja
Ruut Ketola, Lounais-Suomen Syöpäyhdistys.

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake:

Hakulomake

Hae mukaan viimeistään keskiviikkona 15.3.2023.

Osallistujien määrä ja valinta
Etäryhmään on rajoitettu määrä paikkoja, ryhmään voi osallistua enintään 8 lasta. Hakuajan päätyttyä kaikkiin hakijoihin ollaan yhteydessä ja varmistetaan, että ryhmä on sopiva hakijalle.

Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Lisätietoa:
Sari Nousiainen, Pohjois-Savon Syöpäyhdistys, sari.nousiainen@pohjoissavonsyopayhdistys.fi, puh. 044 749 7533

Ruut Ketola, Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry, ruut.ketola@lssy.fi, puh. 044 451 5655