Vapaaehtoistoiminta

Tervetuloa vapaaehtoiseksi Pohjois-Savon Syöpäyhdistykseen! Vapaaehtoisena tuet syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään antamalla omaa aikaasi.

Vapaaehtoisena toimitaan tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin. Jos sinulla on jokin erityisosaaminen, voit hyödyntää sitä siihen sopivassa vapaaehtoistehtävässä. Vapaaehtoistoiminta on palkatonta ja jokainen valitsee itse, minkä asian eteen haluaa toimia. Parhaimmillaan vapaaehtoistoiminta antaa sinulle iloa ja merkityksellisyyttä arkeen.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen vapaaehtoistoiminnassa voi olla mukana kuka tahansa. Vapaaehtoiset tuovat omannäköisensä lisän toimintaamme. Voit toimia vapaaehtoisena kertaluontoisesti tai säännöllisesti. Sinä päätät mikä sopii sinulle parhaiten. Tarjoamme tehtävääsi perehdytyksen, säännöllisiä vapaaehtoisten tapaamisia, tarvitsemasi tuen sekä virkistystoimintaa.

Tukihenkilötoiminta on Syöpäjärjestöjen keskeisin vapaaehtoistoiminnan muoto. Yhdistyksemme tarjoaa myös muita erilaisia vapaaehtoistoiminnan muotoja.

Vapaaehtoiset voivat toimia esimerkiksi:
vertaistukihenkilönä
saattohoidon vapaaehtoisena
arjen ystävänä
paikallisosaston toimijana
toimikunta Ilonan vapaaehtoisena
tapahtuma-avustajana
kirpputorin vapaaehtoisena

Muita vapaaehtoistehtäviä mm. vertaisohjaaja, lipaskerääjä, sukkien kutoja ja myssyjen neuloja.

Yhdistyksemme sitoutuu tukemaan vapaaehtoisia mm.

• antamalla riittävät valmiudet tehtävien hoitamiseen koulutuksen ja viestinnän avulla
  • tarjoamalla tukea tehtävässä toimimiseen ja toiminnan kehittämiseen
  • kohtelemalla vapaaehtoisia kunnioittavasti, tasa-arvoisesti ja luottamuksellisesti
  • valitsemalla oikeat ihmiset oikeisiin tehtäviin

Haluatko vapaaehtoiseksi?

Vapaaehtoistehtävään voit ilmoittautua täyttämällä alla olevan lomakkeen tai ottamalla yhteyttä suoraan meihin. Jos listalta ei löytynyt juuri sinulle sopivaa tehtävää, ota silti yhteyttä, niin katsotaan yhdessä, mitä voisit tehdä!

Tule vapaaehtoiseksi

• Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lisätietoa toiminnasta:

Järjestökoordinaattori
sari.nousiainen(at)pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Hankekoordinaattori Anne Rautiainen (saattohoidon vapaaehtoiset)
anne.rautiainen(at)pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Sairaanhoitaja Virpi Nissinen (vertaistukihenkilöt)
virpi.nissinen(at)pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Vapaaehtoistoiminnan tietosuojaseloste