Vapaaehtoistoiminta

Vapaaehtoistemme avulla pystymme auttamaan syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään. Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksessä on tarjolla monenlaista vapaaehtoistoimintaa.

Tarjoamme vapaaehtoisille merkityksellistä tekemistä ja erilaisia keinoja tukea syöpää sairastavia ja heidän läheisiään.

Vapaaehtoisena toimitaan tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin. Jos sinulla on jokin erityisosaaminen, voit hyödyntää sitä siihen sopivassa vapaaehtoistehtävässä. Vapaaehtoistoiminta on palkatonta ja jokainen valitsee itse, minkä asian eteen haluaa toimia.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen vapaaehtoistoiminnassa voi olla mukana kuka tahansa. Vapaaehtoiset tuovat omannäköisensä lisän toimintaamme. Voit toimia vapaaehtoisena kertaluontoisesti tai säännöllisesti. Sinä päätät mikä sopii sinulle parhaiten. Tarjoamme tehtävääsi perehdytyksen, säännöllisiä vapaaehtoisten tapaamisia, tarvitsemasi tuen sekä virkistystoimintaa.

Tukihenkilötoiminta on Syöpäjärjestöjen keskeisin vapaaehtoistoiminnan muoto. Yhdistyksemme tarjoaa myös muita erilaisia vapaaehtoistoiminnan muotoja. Vapaaehtoiset voivat toimia esimerkiksi:

• tukihenkilöinä
  • vertaisohjaajana
  • paikallisosaston toimijana
  • naistoimikunnan jäsenenä
  • luottamushenkilöinä
  • tapahtuma-avustajina
  • kirpputorin vapaaehtoisena
  • lipaskerääjinä
  • somelähettiläänä tai
  • pop up -vapaaehtoisena

Yhdistyksemme sitoutuu tukemaan vapaaehtoisia mm.

• antamalla riittävät valmiudet tehtävien hoitamiseen koulutuksen ja viestinnän avulla
  • tarjoamalla tukea tehtävässä toimimiseen ja toiminnan kehittämiseen
  • kohtelemalla vapaaehtoisia kunnioittavasti, tasa-arvoisesti ja luottamuksellisesti
  • valitsemalla oikeat ihmiset oikeisiin tehtäviin

Haluatko vapaaehtoiseksi? Haku vapaaehtoistehtäviin on nyt auki!

Parhaimmillaan vapaaehtoistoiminta antaa sinulle iloa, merkityksellisyyttä ja hauskuutta arkeen. Lue lisää avoinna olevista vapaaehtoistehtävistä täältä Tule vapaaehtoiseksi!

Vapaaehtoisten järjestämä Fuck Cancer -tapahtuma

Uusien vapaaehtoisten info 26.2.

Vapaaehtoistoiminnan -info kaikille uusille vapaaehtoisille tiistaina 26.2.2019 klo 17-19 yhdistyksen toimistolla, Kuninkaankatu 23B, 70100 Kuopio. Infon aiheena syöpäyhdistyksen ja toiminnan esittely, vapaaehtoistoiminta Syöpäyhdistyksessä ja vapaaehtoisen oikeudet ja velvollisuudet.

Osaatko ottaa hyviä valokuvia? Vapaaehtoisena voit osallistua myös yhdistyksen viestintään! Kuva: Annukka Miettinen

Lisätietoa yhdistyksen vapaaehtoistoiminnasta: vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Minttu Aho, minttu.aho@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Vapaaehtoistoiminnan tietosuojaseloste

Tukihenkilötoiminnan tietosuojaseloste