Saata minut

Annukka Roth

Mikä sinua koskettaa? Minua koskettaa ajatus pienestä, kauniista ja nöyrästä pyynnöstä.

Olen kulkenut parin kuukauden matkan Syöpäyhdistyksen kampanjavideon kanssa. Useasti olen löytänyt itseni ajattelemasta, millaista olisi sairastua niin, ettei parantavaa hoitoa enää ole. Siihen liittyy paljon asioita ja tunteita, kun astutaan matkalle loppuelämään. Onko se päiviä, viikkoja vai kuukausia sitä ei voi kukaan tietää. Silloin kuuluu elää, voimavarojen mukaan ja sille matkalle tarvitaan saattajaa.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen kampanja ”Saata minut” toivottavasti pysäyttää sinutkin ja muistuttaa, että saattohoito koskettaa meistä jokaista. Tulevien viikkojen aikana saatte lukea blogitarinoita ja pääsette videon kautta katsomaan eräänlaisen saattohoitotarinan. Marraskuun 21. päivänä voitte osallistua seuraamalla aihetta käsittelevää paneelikeskustelua Kuopion kaupungintalolla.

Koen saattohoidon kehittämisen erittäin tärkeäksi asiaksi. Niin, että saa hoitoa, hoivaa, mahdollisuuden keskustella ja jonkun, joka huolehtii myös omaisten jaksamisesta. Hyvää ja yksilöllistä saattohoitoa.

Mistä kampanjan nimi? Minua koskettaa pieni, kaunis ja nöyrä pyyntö. #saataminut

”Saata minut” on Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen kampanja hyvän ja yksilöllisen saattohoidon puolesta. Sinua tarvitaan.