KYS-Vertaistuki-iltamat: Kuinka tukea lasta kun vanhempi sairastaa syöpää?

Lisätietoa tapahtumasta

KYS-Vertaistuki-iltamat aiheena Kuinka tukea lasta kun vanhempi sairastaa syöpää?

Lastenneurologian yksikkö KYS pääsairaala, A1-käytävä.

Vanhemman syöpään sairastuminen herättää huolta ja monenlaisia mietteitä myös lapsissa. Tule kuuntelemaan kuinka tukea lasta kun vanhempi sairastaa syöpää sekä saamaan vertaistukea. Iltaa alustaa perhepalveluiden koordinaattori Sari Nousiainen ja perheterapeutti Sinikka Laajalahti-Strömberg.

Iltaan ovat tervetulleita kaikki vanhemmat, joita syöpä koskettaa.

Kokoontumisen aikana lastenhoito, johon ilmoittaudutaan vähintään viikko etukäteen.

Ilmoittautuminen lastenhoidon osalta 18.10. mennessä:

Lisätietoja illasta Sari Nousiainen puh. 044 7497533
sari.nousiainen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Illan yhteinen osuus alkaa klo 17.30, osallistujia ollaan vastassa klo 17.00 alkaen, jolloin tarjolla on kahvia ja pientä iltapalaa.

HUOM! Lastenhoitoon tulee ilmoittautua etukäteen ja ensimmäistä kertaa vertaistuki iltamiin osallistuville lastenhoito järjestetään ensisijaisesti.

Vertaisiltamat on tarkoitettu kaikille pitkäaikaissairaiden, vammaisten ja muiden erityistä tukea tarvitsevien lasten vanhemmille -riippumatta siitä onko lapsi sairaalassa vai kotona.

Tervetuloa kuuntelemaan ja jakamaan kokemuksia toisten vanhempien kanssa!

Iltamia järjestämässä: KYSin lasten ja nuorten osaamiskeskus, Leijonaemot ry, Keskosperheiden yhdistys Kevyt ry, Sylva ry, TATU ry, Munuais– ja maksaliitto, Pohjois-Savon Omaishoitajat ry ja Pohjois-Savon syöpäyhdistys ry