Shining Strength -valokuvanäyttely

Shining Strength -valokuvanäyttely on nyt nähtävissä Kuopion kaupunginkirjastossa (os. Maaherrankatu 12, 70100 Kuopio) ma 24.5. klo 14 – la 29.5. klo 16 välisen ajan.

Näyttely on maksuton ja kaikille avoin. Shining Strength näyttely juhlistaa Euroopan syöpäviikkoa, jonka teemana on tänä vuonna seksuaalisuus.

Näyttelyn avajaisia vietetään ma 24.5. klo 16.30, jolloin paikalla on myös näyttelyn ideoija meikkitaiteilija ElinaK. Tervetuloa katsomaan pysäyttävät taulut paikan päälle!

Haastattelupyynnöt Elina Kymäläinen, puh. 040-7322 110 tai elinak(at)elinak.fi

Syöpään sairastuneet naiset paljastivat leikkausarpensa kameralle

Tämä vapaaehtoisvoimin toteutettu valokuvanäyttely kokoaa yhteen syöpäsairaat naiset ja heidän tarinansa. Näyttelyn pääosassa ovat naisten leikkausarvet ja tarinat siitä mitä kaikkea kehomme kestää taistelussa erilaisia syöpäsairauksia vastaan. Yksi projektin pääidea on auttaa naisia näkemään itsensä uusin silmin. Kauneus kuuluu kaikille!

Idea Shining Strengthiin on jalostunut meikkitaiteilija Elina Kymäläisen päivittäisistä asiakaskohtaamisista. Työssään ElinaK kohtaa päivittäin kaikenlaisia ihmisiä. Nuoria, vanhoja, terveitä ja myös sairauden kanssa kamppailevia. Heitä kaikkia yhdistää halu näyttää hyvältä.

Mitä et voi peittää, korosta!

Me näemme itsemme usein eri tavalla kuin muut ihmiset ympärillämme. Kun itse näkee vain arvet ihossa, muut näkevät voimakkaan taistelijan. Arvet ovat kuitenkin merkkejä voimasta. Taisteluarpia. On tärkeää, että jokainen voi tuntea itsensä kauniiksi. Tällä idealla meikkitaitelija ElinaK toteutti jokaiselle valitulle mallille uniikin maskeerauksen/ vartalokoristelun jonka ideana oli korostaa usein peiteltyä arpea ja saada malli hehkumaan arvista huolimatta. Palkittu ammattivalokuvaaja Mitja Kortepuro valokuvasi mallit ja toteutti kuvien käsittelyn.

Mukaan projektiin haki kymmeniä rohkeita naisia joista valittiin 15 henkilöä. Mukana näyttelyssä on naisia 22-65 ikävuosien välillä. Osalla taistelu syövän kanssa on jo osittain historiaa ja toisilla taistelu on vielä käynnissä.

Näyttelyn järjestäjän yhteystiedot: Pohjois-Savon Syöpäyhdistys, vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Minttu Aho, puh. 044 230 8741, minttu.aho(at)pohjois-savonsyopayhdistys.fi