Roosa nauha 2018

Yhdessä meissä on voimaa

Tämän vuoden Roosa nauhan suunnittelija on muusikko Anna Puu. Nauhan teemana on Minä & Sinä. Meissä on voimaa.

Anna Puu halusi Roosa nauhaan saman salaman, joka on hänen kitarahihnassaan. Annalle salama symboloi voimaa – ja tässä keräyksessä juuri ihmisessä olevaa voimaa. Hän haluaisi nähdä salaman kaikkien suomalaisten rinnassa.

-Yhdessä me ihmiset olemme luonnonvoimien kaltainen voima. Minä & Sinä voimme tehdä paljon syöpätutkimuksen edistämiseksi ja syövän selättämiseksi, Anna ajattelee.

Ostamalla tämän vuoden nauhan näytät, että välität. Miksi on tärkeää ostaa joka vuosi uusi nauha? Siksi että nauhojen myynnistä kertyy valtaosa keräyksen tuotosta. Vuonna 2017 Syöpäsäätiö myönsi Roosa nauha -varoista apurahoja syöpätutkijoille yhteensä 2 036 000 euroa. Suurimmat apurahat myönnettiin perinnöllisen rintasyövän tutkimukseen ja munasarjasyöpään liittyvään tutkimukseen.

Roosa nauha -varoilla on tuettu myös sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavia tukipalveluita. Keräysvaroilla on palkattu alueellisiin syöpäyhdistyksiin uusia neuvontahoitajia ja rahoitettu Syöpäjärjestöjen tarjoamaa valtakunnallista puhelinneuvontaa.

Roosa nauha 2018 -keräys alkaa 27.9. ja se on käynnissä lokakuun ajan 4.11. asti.

Roosa nauha kampanjaan voi osallistua ostamalla kolmen euron hintaisen Roosa nauhan, jonka koko veroton myyntihinta lahjoitetaan keräykseen. Roosa nauhoja myyvät esimerkiksi Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen paikallisosastot. Lisäksi nauhoja myyvät Lindexit, K-Citymarketit, K-Supermarketit, K-Marketit, Neste K -liikenneasemat, S-marketit, Prismat, Alepat, Stockmann Herkut, Salet, Sokokset, Emotionit ja ABC-marketit.

roosanauha.fi

syopasaatio.fi