Elämän rajalla esitys Kuopiossa 7.3.

Mitä tapahtuu minussa kun kuolema lähestyy?
Mitä silloin tarvitsen?

Anna Brummer lähestyi kuoleman ja luopumisen tematiikkaa sairaalamuusikon perspektiivistä ja kirjoitti potilaan ja muusikon välisistä kohtaamisista tekstin.

Näyttelijä Helena Ryti, sairaalamuusikko Anna B. sekä ohjaaja Jaana Taskinen ovat yhdessä dramatisoineet tekstin ja luoneet runsaan puolen tunnin mittaisen esityksen nimeltä Elämän rajalla.

Anna B. on esityksessä sairaalamuusikon roolissa ja Helena R. näyttelee kaikki muut roolit ja toimii myös muusikkona. Jaana T. on toiminut näytelmän ohjaajana.

Teatteriesitys on luotu herättämään keskustelua kuolevan ihmisen tarpeista ja saattohoidosta. Esityksen jälkeen jatkamme yhteistä keskustelua esityksen herättämistä tunteista ja ajatuksista.

Elämän rajalla -esityksen pääsee näkemään ensimmäisten joukossa Kuopiossa 7.3. klo 14.30 Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen tiloissa. Esityksen kesto keskusteluineen n. 1h 30min. Esityksen ja keskustelun välissä kahvitarjoilu. Ilmoittautumisia ennakkoon toivotaan sähköpostitse: minttu.aho@pohjois-savonsyopayhdistys.fi.

Näytelmä ja sen toteuttaminen on ollut mahdollista Olvi-säätiön rahallisen tuen turvin. Esitys on tilattavissa sairaaloihin, hoitokoteihin, seurakuntiin ja yhdistyksiin.

Anna Brummer toimii neljättä vuotta freelance sairaalamuusikkona Terhokodissa ja Suursuon sairaalassa (saattohoidon ja palliatiivisen hoidon osastoilla) Helsingissä. Koulutukseltaan hän on sekä musiikinopettaja että kanttori-urkuri. Hän on ollut mukana useassa pienimuotoisessa musiikkiteatteriproduktiossa, toimii tarinateatteriryhmässä Hyvä Kätilö yhdessä Helena Rytin kanssa.

anna.brummer@gmail.com

Kuva: Jarmo Kuittinen