Lauantaina 25.1. Iisalmessa pelataan jääkiekkoa hyvän asian puolesta!

Lauantain Mestis-ottelu IPK – Hermes on syöpä-teemapeli. Peli-Karhujen viikon ainoa ottelu pelataan kotikaukalossa erikoispaidoilla, joiden myymisestä saadut varat lahjoitetaan Pohjois-Savon Syöpäyhdistykselle. Ottelussa otteluisäntänä toimii IPK:n pitkäaikainen yhteistyökumppani SähköRami Oy, joka lahjoittaa ottelussa käytettävät pelipaidat.

Ajatus teemapelille syntyi, kun syksyllä IPK:n nuorella puolustajalla Panu Passiniemellä todettiin Hodgkinsin lymfooma eli imusolmukesyöpä. Nuoren puolustajan ajatukset läpimurrosta vaihtuivat nopeasti erilaiseen taisteluun, kun epäilys vakavammasta heräsi Mestis-pelaajien terveystarkastuksissa elokuussa.

Passiniemelle määrättiin 12 sytostaattihoitoa, joista hän on läpikäynyt puolet tähän päivään mennessä.

Lauantain ottelussa käytettävistä pelipaidoista löytyy yksityiskohtana Panun nimikirjoitus pelipaidan olkapäästä.

–    Syöpä on aihe, joka koskettaa meitä kaikkia varmasti ainakin jollain tasolla. Ajatus ottelusta syntyi yhdessä otteluisäntä SähköRami Oy:n Arto Sahlströmin kanssa. Lauantain ottelun pelipaidat myydään ottelun jälkeen ja varat lahjoitetaan Pohjois-Savon Syöpäyhdistykselle, kertoi IPK:n toiminnanjohtaja Jarmo Ylisipola.

Katsojat voivat osallistua lauantaina Syöpäyhdistyksen tukemiseen ostamalla Sylva ry:n kultanauhan, joka maksaa 5€. Kultanauha on niille lapsille, jotka ovat käyneet läpi rankat syöpähoidot ja selviytyneet niistä – ja myös niille, jotka eivät ole selviytyneet. Kultanauhasta voit lukea lisää tästä.

Pelipaidat myyntiin ottelun jälkeen

Ottelussa käytettävät uniikit pelipaidat myydään ottelun jälkeen. Paidoista saadut tuotot lahjoitetaan lyhentämättömänä Pohjois-Savon syöpäyhdistykselle.

Pelipaidat 200€ / kpl.

25.1. IPK – Hermes klo 17.00