Minä – tutkimusmatkalla hyvinvointiin

Pohjois-Savossa alkaa uusi elämäntapamuutos-kurssi

Elämäntapamuutos-kurssi työikäisille syövän sairastaneille tai syöpää sairastaville. Syksyllä 2019 kurssit järjestetään Siilinjärvellä, Iisalmessa, Kiuruvedellä, Suonenjoella ja Vieremällä.

Kurssilla pääsee tutustumaan tai herättämään ehkä unohduksissa olleen kipinän terveellisempään elämään. Kurssin tarkoitus on parantaa  hyvinvointia ammattilaisen tuella.
Kurssin toteuttaa yhteistyössä terveystieteiden maisteri Arto Komsi, Pohjois-Savon Syöpäyhdistys, Suomen Syöpäyhdistys ja paikallisosastot.

Kurssi koostuu neljästä teematapaamisesta:
– Liikunta (+ yleinen info kurssista)
– Liikuntaohjaus sekä haluttaessa kuntotestaus (vapaaehtoinen osallistuminen kuntotestaukseen)
– Ravitsemus
– Uni ja lepo sekä päihteet

Jokaisessa teemapäivässä annetaan osallistujille kotitehtäviä, joissa pohditaan ja kokeillaan teemaan liittyviä asioita.

Kurssien tiedot ja ajankohdat löytyvät täältä https://www.pohjois-savonsyopayhdistys.fi/ajankohtaista/tapahtumat/

Lisätietoja antavat:

Heidi Kolehmainen, heidi.kolehmainen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi, 050 494 9238

Arto Komsi, komsiarto@gmail.com, 040 865 0248