Pohjois-Savon Syöpäyhdistys on mukana Sylvan & Jääkiekon SM-Liigan hyväntekeväisyystapahtumassa ja kansainvälisen lasten syövän päivän tapahtumassa!

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys on mukana tapahtumissa Olvi-areenalla ja Kauppakeskus Matkuksessa!

Sylva ry ja SM-Liiga järjestävät jokaisella Liiga-paikkakunnalla Nuori elämä tauolla-ottelut paikallisten syöpäyhdistysten ja vanhempainkerhojen kanssa. Kampanjan kautta Liiga ja seurat saavat mahdollisuuden tehdä yhdessä hyvää vaikeassa elämäntilanteessa olevien perheiden hyväksi ja luoda jääkiekko-otteluihin katsojia koskettavaa ja sitouttavaa sisältöä. Ottelut pelataan helmikuun aikana.

Kuopiossa Nuori elämä tauolla -ottelu Kalpa-Ässät pelataan 9.2. klo 18.30 alkaen. Lämpimästi tervetuloa otteluun kannustamaan joukkueita ja kiekonpudottajaa! Kiekonpudottajana pelissä on syöpää sairastava 7-vuotias lapsi. Pohjois-Savon Syöpäyhdistys myy ottelussa Kultanauhoja ja järjestää lipaskeräyksen yhdessä vapaaehtoisten kanssa sekä olemme kertomassa nikotiiniton urheilu -toimintamallista. Perheille, joissa lapsi tai nuori on sairastunut syöpään tai on sairastanut syövän, jaamme lippuja otteluun!

Sylva järjestää  myös 15.2. vietettävään kansainväliseen lasten syövän päivään liittyen tuolitapahtumia ympäri Suomen yhdessä paikallisten syöpäyhdistysten kanssa. Kuopiossa tuolitapahtuma järjestetään Kauppakeskus Matkuksessa 15.-17.2., jolloin asetetaan tuolit edustamaan niitä lapsia ja nuoria, jotka ovat edeltävän vuoden aikana sairastuneet tai menehtyneet syöpään. Toivomme, että jokainen ohikulkija pysähtyy hetkeksi omilta kiireiltään ja pohtii lapsen elämää, joka on vakavan sairauden vuoksi pysähtynyt. Läheiset voivat tuoda lapsensa tuolille kynttilän tai kukkia. Olemme lauantaina 17.2. pitämässä tapahtumapöytää tuolien läheisyydessä klo 12-16, tervetuloa tutustumaan toimintaamme ja tuolitapahtumaan.

Lisätietoja:

Sari Nousiainen puh. 044 749 7533 / sari.nousiainen (at) pohjois-savonsyopayhdistys.fi

ja Sylva ry:n verkkosivuilta www.sylva.fi