Savon Syöpärahaston apurahat syöpätutkimukseen

Tervetuloa Tiedeiltaan torstaina 22.11.2018

Kuopion kaupungintalon juhlasaliin klo 18.00 – 20.30

Savon Syöpärahasto jakaa tänä vuonna yhteensä 37 300 euroa apurahoja kahdeksalle nuorelle tutkijalle. Apurahoilla tuetaan Itä-Suomen yliopiston ja Kuopion yliopistollisen sairaalan vastuualueella korkeatasoista tieteellistä syöpätautien tutkimusta. Apurahat myönnetään väitöskirjaa valmisteleville tai vasta väitelleille nuorille syöpätutkijoille.

klo 17.30      Kahvitarjoilut

klo 18.00       Savon Syöpärahaston apurahojen jako ja lyhyet esittelyt tutkimuksista, rahaston puheenjohtaja, professori Veli-Matti Kosma, UEF ja KYS sekä TtT Pirkko Kouri, Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen hallituksen puheenjohtaja

klo 18.30    Syöpätutkimus Itä-Suomessa

• Syöpätutkimus Itä-Suomessa, Veli-Matti Kosma
  • Miksi syöpätutkija on kiinnostunut soluista ja molekyyleistä? Akatemiatutkija, apulaisprofessori Merja Heinäniemi, UEF
  • Uutta keuhkosyövän biologiasta, professori Anna-Liisa Levonen, UEF
  • Kuvantamisen mahdollisuudet rintasyövän varhaisessa diagnostiikassa ja hoidon suunnittelussa, professori Ritva Vanninen, UEF ja KYS
  • Mitä henkilökohtainen lääketiede tarkoittaa syövän hoidossa? Professori Arto Mannermaa, UEF ja KYS
  • Miten ehkäistä ihosyöpien yleistyminen? Professori Ilkka Harvima, UEF ja KYS
  • Syöpäsäätiö 70 vuotta tutkimuksen ja syövänhoidon tukena, pääsihteeri, dosentti Sakari Karjalainen
  • Päätössanat, Pirkko Kouri

Tiedeilta on osa Syöpäsäätiön 70-vuotisjuhlaa Kuopiossa. Tilaisuus on kaikille avoin yleisötilaisuus. Mukana on myös Itä-Suomen Biopankki. Osallistujille on mahdollista antaa suostumus näytteiden tallettamiseen Biopankkiin.

Lisätietoja antaa Pirjo Airaksinen, puh. 050 561 8511,
pirjo.airaksinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi.