Henkilötietojen käsittely jäsenrekisterissä

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry kerää, käsittelee ja käyttää sinusta henkilötietoja, joiden avulla olet tunnistettavissa.

Sinulta pyydetään seuraavat henkilötiedot pakollisena: nimi, puhelinnumero ja postiosoite. Voit antaa vapaaehtoisesti sähköpostiosoitteesi, syntymävuotesi ja ilmaista halukkuutesi saada Syöpä-Cancer-lehti sekä kirjoittaa lisätietoja vapaamuotoisesti. Henkilötietosi siirretään Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen jäsenrekisteriin, johon haluat liittyä.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on pystyä lähettämään sinulle postia, laskun jäsenyydestä, jäsenkirjeen ja/tai Syöpä-lehden. Nimi- ja kotipaikkatietojen käsittely perustuu lakisääteiseen velvoitteeseen (Yhdistyslaki 503/1989) pitää luetteloa yhdistyksen jäsenistä. Muiden henkilötietojen käsittely perustuu sopimuksen täytäntöönpanoon tai sopimusta edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseen (mm. jäsenyyden hoito, jäsenviestintä).

Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksessä hakemuksessa antamiasi tietoja käsittelevät vain ne henkilöt, joilla on työnsä puolesta siihen oikeus. Hakemuksen käsittelijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus.

Henkilötietojasi siirretään ainoastaan Syöpäjärjestöjen jäsenlehden lähettämistä varten lehden painattajalle.

Henkilötietojasi säilytetään alueellisen syöpäyhdistyksen olemassaolon ajan.

Sinulla on oikeus

• päästä henkilötietoihin
  • tietojen oikaisemiseen
  • tietojen poistamiseen
  • henkilötietojen käsittelyn rajoittamiseen
  • henkilötietojen käsittelyn vastustamiseen
  • siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Voit käyttää oikeuksiasi ensisijaisesti kirjallisena sähköpostitse tai postitse, tarkista käytäntö kunkin yhdistyksen verkkosivulta. Pohjois-Savon Syöpäyhdistys toimittaa vastaukset antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai osoitteeseen. Sinulla on myös oikeus kannella tietosuoja-asetuksen rikkomuksesta valvontaviranomaiselle: Tietosuojavaltuutetun toimisto, PL 800, 00521 Helsinki, käyntiosoite: Ratapihantie 9, 6. krs, Helsinki, puhelinvaihde: 029 56 66700, sähköposti: tietosuoja(at)om.fi.

Rekisterinpitäjä: Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry

Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa: Tuija Kojo-Silvast, Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry, Kuninkaankatu 23B, 70100 Kuopio, toimisto@pohjois-savonsyopayhdistys.fi, puh. 017 580 1801

Tietosuojavastaava: Heidi Kolehmainen, Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry:n toiminnanjohtaja, Kuninkaankatu 23B, 70100 Kuopio, heidi.kolehmainen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi, puh. 050 5618 511