Jaetut tutkimusapurahat 2022

Savon Syöpärahasto toimii Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen yhteydessä ja jakaa apurahoja syövän tutkimukseen Pohjois-Savon alueella ja Itä-Suomen yliopistossa. Apurahat on tarkoitettu pääsääntöisesti väitöskirjatutkimusta tekeville tai nuorille, jo väitelleille syöpätutkijoille. Tutkijanuran alussa henkilökohtaiset apurahat auttavat eniten.

40v-juhlavuotenaan Savon Syöpärahasto jakaa apurahoja yhdeksälle tutkijalle yhteensä 51.000 €.

Myönnetyt apurahat ovat seuraavat:

10.000 €, Hamid Behravan, Towards breast cancer prevention: Developing an intelligent model for breast cancer risk prediction

10.000 €, Kirsi Kainulainen, Pro-inflammatoristen makrofagien rooli syövän etenemisessä

5.000 €, Olli Lahtinen, Contrast enhanced ultrasound a novel technique in lymphatic imaging – A Prospective study

5.000 €, Jouni Härkönen, NRF2 geenimutaatiot veren solunulkoisessa DNA:ssa

5.000 €, Heikki Kyykallio, Hyaluronaanipintaisten solunulkoisten vesikkelien CD44-välitteinen kohdentaminen syöpiin

5.000 €, Sonja Koivukoski, Eturauhassyövän in vivo-menetelmäkehitys ja molekulaarinen analyysi

5.000 €, Sanni Moisio, Landscape of non-coding variants in acute lymphoblastic leukemia, and their relevance to therapy response

3.000 €, Aki Nykänen, Erityispiirteet rintasyövässä sekä rintasyövän diagnostiikassa itäsuomalaisessa väestössä

3.000 €, Konstantin Ivanov, Generalized latent representation of different types ofacute lymphoblastic leukemia single cell multiomics data