Siilinjärvi-Maaninka paikallisosasto

Siilinjärvi-Maaninka paikallisosasto järjestää virkistystoimintaa sekä vertaistukitapaamisia.

Paikallisosasto tiedottaa toiminnastaan paikallislehti Uutis-Jousen Siilinjärvellä tapahtuu -palstaa.

Paikallisosastolla on oma ryhmä Facebookissa, johon voit pyytää pääsyä tästä osoitteesta:
Siilinjärven paikallisosaston Facebook-ryhmä

Vertaistukiryhmät

Naistenpiiri

Naistenpiiri on tarkoitettu syöpään sairastuneille tai syöpään sairastuneen läheisille, jonka tavoitteena on tarjota vertaistukea samanlaisen sairauden eri vaiheissa oleville kanssasisarille. Naistenpiirissä keskustellaan luottamuksellisesti, ehdotonta vaitioloa noudattaen, tuntemuksista, joita sairaus aiheuttaa.

Kokoontumiset kerran kuukaudessa Siilinjärvellä Mummon Kammarissa, Risulantie 6, keskiviikkoisin klo 16.30 (ellei toisin mainita).

Tapaamiset ja teemat:

• 22.5. keskiviikkona Naisten piirin ja Miesten kaveripiirin yhteinen kevätretki Suomen ortodoksiseen kirkkomuseoon RIISAAN Kuopioon. Lähtö klo 11.30 Old Foxin edestä kimppakyydein.

Lisätietoja: Tuula Iivonen puh. 050 520 2590

Ryhmää ohjaa sairaanhoitaja Tuula Iivonen ja vertaisohjaaja Seija Suhonen.

Miesten kaveripiiri

Joka kuukauden ensimmäisenä torstaina. Kerho on avoin kaikille miehille.

• 2.5. klo 13-15 Ravintola Fonte, kevätkauden päätöskahvit.
    22.5. keskiviikkona Miesten kaveripiirin ja Naisten piirin yhteinen kevätretki Suomen ortodoksiseen kirkkomuseoon RIISAAN Kuopioon. Lähtö klo 11.30 Old Foxin edestä kimppakyydein. Miehet ilmoittautuminen Maurille 8.5. mennessä puh. 050 326 7974.

Lisätietoa Mauri Lindqvist 050 326 7974.

Läheisensä syöpään menettäneiden ryhmä

Vertaistuellinen ja ammatillisesti ohjattu ryhmä käynnistyy syyskuussa 2023 Siilinjärvellä.

Kokoontumiset järjestetään Akuliinan palvelutalon kerhotiloissa Siilinjärvellä. Ensimmäinen kokoontuminen on 14.9 klo 16.30-18.30. Seuraavat kokoontumiset 12.10, 9.11 ja 14.12. Ryhmä on vertaistuellinen ja ammatillisesti ohjattu sekä perustuu luottamuksellisuuteen.

Vain läheisensä syöpään menettänyt tietää saman kokeneen tilanteen ja voi tarjota vertaistukea hänelle. Kun läheinen menehtyy syöpään, jää läheiset ja ystävät usein yksin asian kanssa.

Ryhmässä keskustellaan, käydään menetystä läpi toiminnallisten menetelmien kautta ja suunnataan katsetta tulevaan. Aikaa menetyksestä tulisi olla vähintään 6 kk. Suljettuun ryhmään otetaan mukaan 6-8 henkilöä.

Ilmoittautumiset ja lisätietoa: Tuula Iivonen p. 050 5202590.

Virkistystoimintaa

• Fontanellassa perjantaisin paikallisosaston tukemana omatoiminen kuntosali klo 13.00 ja ohjattu vesivoimistelu klo 14.15 yhteistyössä Hengitysyhdistyksen kanssa. Kylpylälipun hinta Syöpäyhdistyksen jäsenkortilla 7,50 € ja Siilinjärven kuntalaisille kunnan liikuntatoimistosta saatavalla eläkeläisten alennuskortilla 4,50 €. Yhteyshenkilö Arja Vepsäläinen 040 5607256.
  • Kevätkauden viimeinen kerta 26.4.2024
  • Keilausta naisille ja miehille Fontanellan keilahallilla keskiviikkoisin klo 10. Lisätietoa Jorma Väätäinen puh. 040 8483 781. Kevätkauden viimeinen kerta 24.4.2024

Tapahtumia

• Torstaina 4.7. klo 15.00 Kesäteatteri, Mäntyranta Siilinjärvi. Siilinjärven teatterin 60-vuotis juhlanäytelmä; Laulu tulipunaisesta kukasta. Jäsenkortilla 2024 ilmaiseksi. Ilmoittautumiset Liisa Väätäinen puh. 040 5888 230.
  • Sytomyssyt ja villasukat. Lahjoitamme villasukkia ja sytomyssyjä KYS:lle ja terveyskeskukseen, jos haluat olla mukana neulomistalkoissa,
    ota yhteys Liisa puh. 040 5888 230 liisa-vaatainen@hotmail.com

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys Siilinjärvi-Maaninka paikallisosasto sai vastaanottaa lahjoituksen Marita ja Pentti Asikaiselta. Pariskunta oli toivonut timanttihääpäivän kunniaksi saamaansa lahjaa lahjoitettavaksi edelleen syöpätyön hyväksi ja Siilinjärvi-Maaninka paikallisosaston käytettäväksi syöpäpotilaiden ja heidän läheistensä virkistykseen. Lahjoitus otettiin vastaan 16.1.2024 Ravintola Fontessa. Paikallisosasto kiitti lahjoituksesta ja varat on tarkoitus käyttää kuluvan vuoden virkistäytymisiin, joko teatteriretken tai pikkujoulun merkeissä.

Adressit

Siilinjärvi-Maaninka paikallisosaston adresseja voi ostaa:

• Keskuskukka ja hautauspalvelu Matero, Toritie 10 Siilinjärvi
  • Keskuskukka ja hautauspalvelu Matero, Maaningantie 45, Maaninka