Yhdistystoiminta

Viralliset kokoukset

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 12.4. yhdistyksen omissa tiloissa. Ennen kokousta Mirjami Tran Minh Suomen Syöpäpotilaista kertoi Syöpäjärjestöjen kotimaisista ja kansainvälisistä potilasverkostoista ja siitä, miten toimintaan pääsee mukaan.

Syyskokous pidettiin 26.11. Kuopion klubilla. Kokouksen alussa apulaisylilääkäri Päivi Auvinen puhui aiheesta ”Ajankohtaista syöpähoidoista”.

Hallitus 2018

Yhdistyksen hallituksen varsinaiset jäsenet olivat

Pirkko Kouri, puheenjohtaja

Anja Iivanainen, varapj

Veli-Matti Kosma, varapj

Leena Iivanainen

Heikki Miettinen

Veikko Mononen

Hanna Seppä

Tuula Sapattinen

Liisa Väätäinen

Varajäsenet olivat

Päivi Auvinen

Tuula Iivonen

Tuula Kyyhkynen

Helena Neuvonen

Eila Nuutinen

Tiina Nykky

Pekka Pollari

Pirjo Ronkainen

Leena Rosenberg

Hallituksen sihteerinä toimi yhdistyksen toiminnanjohtaja Pirjo Airaksinen.

Yhdistyksen sijoituksista päättää hallituksen valtuuttamana sijoitusvaliokunta, jonka jäseniä olivat

Pirkko Kouri, puheenjohtaja

Anja Iivanainen

Veli-Matti Kosma

Heikki Miettinen

Leena Iivanainen, asiantuntijajäsen

Pirjo Airaksinen, sihteeri

Sosiaalitoimikunnan muodostivat Tuula Kyyhkynen ja toiminnanjohtaja.

Tilintarkastajat

Varsinaisina tilintarkastajina toimivat HT Sirpa Koponen ja HT Tommi Colliander. Varatilintarkastajina olivat HT Anita Niiranen ja HT Ari-Pekka Poikonen.

Huomionosoitukset

Savon Syöpärahaston pitkäaikainen puheenjohtaja ja yhdistyksen hallituksen varapuheenjohtaja Veli-Matti Kosma vastaanotti Syöpäjärjestöjen pääsihteeriltä Sakari Karjalaiselta Tiedeillassa 22.11. hopeisen ansiomitalin. Ansiomitalit myöntää Suomen Syöpäyhdistyksen valtuuskunta.

Jäsenistö

Henkilöjäsenen jäsenmaksu oli 22 €. Vuoden lopussa yhdistyksessä oli 4 127 (4 112 ed. vuonna) jäsentä.

Kuntajäseninä yhdistyksessä olivat Kuopio ja Sonkajärvi. Kuntajäsenen jäsenmaksu oli 5 cnt/ henkikirjoitettu asukas.

Jäsenetuudet

Yhdistyksen jäsenille tilattu Syöpä -jäsenlehti ilmestyi 4 kertaa.

Potilasjäsenille maksettiin henkilökohtaisena jäsenetuutena 3 euron virkistysraha/vrk sekä polikliinisen että vuodeosastolla tapahtuneen syövän hoidon ajalta. Maksukatto oli 20 vrk/hlö.

Itä-Suomen yliopiston apteekki antoi 10 %:n alennuksen käsikauppatuotteista näyttämällä syöpäyhdistyksen jäsenkorttia.

Kylpylähotelli Kunnonpaikka tarjosi majoitusta ja hyvinvointipalveluja etuhintaan: 15% alennus normaalihintaisesta päivän majoitushinnasta. Jäsenhinta kylpylään oli 10€/kerta tai 93€/10 kertaa, kuntosalille 6€/kerta ja 53€/10 kertaa tai kuukausikortti ja kuntosalin ja kylpylän yhteiskäynti 13,50€/kerta.

Toimisto ja talous

Yhdistyksen toimisto sijaitsi Kuopiossa osoitteessa Kuninkaankatu 23. Se oli avoinna yleisölle maanantaista torstaihin klo 9­ – 16 ja perjantaina klo 9 – 13. Puhelinvaihteen numero oli (017) 5801 801. Nettisivujemme osoite oli www.pohjois-savonsyopayhdistys.fi.

Yhdistyksessä työskentelivät

Minttu Aho, vapaaehtoistoiminnan koordinaattori

Pirjo Airaksinen, toiminnanjohtaja

Anu Hämäläinen, saattohoidon vapaaehtoistyön koordinaattori 31.12.saakka

Jenni Iso-Pietilä, saattohoidon kehittämiskoordinaattori 31.12. saakka

Heidi Kolehmainen, sairaanhoitaja, terveysneuvonta

Tuula Kärki, toimistosihteeri 30.3. saakka

Tuula Mykkänen, palvelusihteeri 12.3. lähtien

Virpi Nissinen, sairaanhoitaja, tuki ja neuvonta

Yhdistyksen kanssa samoissa tiloissa oli vuokralla Omaishoitajat ja läheiset -liitto ry ja Kuopion Parkinson yhdistys ry. Kokoustiloja vuokrattiin myös muiden käyttöön.

Tilikauden tulos on ylijäämää 73.608,12 € ja taseen loppusumma 3.451.669,24 €.

Tuloslaskelma ja tase 2018