Juniori-Kalpa ensimmäisenä urheiluseurana mukaan Nuuskaton urheilu -toimintamalliin

Vuoden alusta alkanut yhteistyö Nuuskattoman urheilun edistämiseksi Pohjois-Savossa on saanut ensimmäisen urheiluseuran mukaan kokeilemaan toimintamallia käytännössä.

Kuopiolainen Juniori Kalpa tulee ottamaan käyttöönsä Nuuskaton urheilu –toimintamallin, joka sisältää materiaaleja ja vinkkejä nuuskattoman urheilun pelisääntöjen laatimiseksi seuroissa, nuuskan käytön puheeksi oton välineitä sekä vinkkejä nuuskan käytön lopettamiseen ja nuoren tukemiseen. Toimintamalli räätälöidään aina yhteistyössä mukaan lähtevän seuran näköiseksi. Toimintaan lähteminen on urheiluseuroille maksutonta.

Nuuskaton urheilu -toimintamallin taustalla on tutkimus- ja kokemustietoa nuuskan käytöstä urheilussa. Toimintamalli on suunniteltu yhdessä Suomen Syöpäyhdistyksen, Olympiakomitean, EHYT ry:n sekä lukuisten urheilutoimijoiden kanssa.
Lisää tietoa Nuuskaton urheilu -toimintamallista: www.nuuskatonurheilu.fi

Pohjois-Savossa toimintamallin käyttöönottoa edistävät Pohjois-Savon Syöpäyhdistys, Kuopion kaupungin ehkäisevä päihdetyö ja Ehyt ry.

Toimintamallin käyttöönotosta kiinnostuneet urheiluseurat voivat olla yhteydessä Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen hyvinvoinnin edistämisen asiantuntijaan,

Heidi Kolehmaiseen: heidi.kolehmainen(at)pohjois-savonsyopayhdistys.fi