Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen vertaistuki- ja vapaaehtoistoiminta verkossa sekä etänä

Poikkeusoloista huolimatta Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry tarjoaa syöpää sairastaville aktiivisesti tukea ja vapaaehtoisille keinoja auttaa niin verkossa kuin etänä.

Etäyhteyksiä käyttävät vertaistukiryhmät:

• Tunteet sanoiksi – Whats up vertaistukiryhmä hiljattain syöpään sairastuneille
  • Iloa -vertaistukiryhmä pitkäaikaista syöpää sairastaville. Seuraava tapaaminen Teams verkkoympäristössä 3.4. klo 13-15.

Lisää tietoa ryhmistä kotisivuillamme (linkki).

• Fuck Cancer etäkahvit nuorena aikuisena 18-35v. syöpään sairastuneille Teams verkkoympäristössä. Seuraava tapaaminen 1.4. klo 17.

Lisää tietoa Fuck Cancer toiminnasta kotisivuillamme (linkki)

Henkilökohtainen tuki

• Vertaistukihenkilöiden yhteydenotot syöpää sairastaville

Voit hakea vertaistukihenkilöä kotisivujemme (linkki) kautta tai olemalla yhteydessä neuvontahoitajaan Virpi Nissiseen: puh. 040 733 4737 tai virpi.nissinen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

• Saattohoidon vapaaehtoisten tuki palliatiivisessa vaiheessa/saattohoidossa oleville sekä heidän läheisilleen etänä kotisivuillamme (linkki)

Saattohoidon vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Anne Rautiainen 044 523 6996, anne.rautiainen@pohjois-savonsyopayhdistys.fi

Vapaaehtoisuuden muodot (linkit kotisivuille):

Voit olla myös yhteydessä meihin, jos sinulla on oma idea miten vapaaehtoisuutta syöpää sairastavien hyväksi voisi toteuttaa!

Lisätietoja vapaaehtoistoiminnasta:

Jaana Oikarinen